دانلود آهنگ جدید
موضوعی را انتخاب و با رعایت مراحل نوشتن سفرنامه ای بنویسید صفحه 101 پایه یازدهم

مدرسه شما

به کلی میتوان انشا نوشتن را به سادگی تشبیه کرد و نوشتن سفرنامه را به سادگی تمام برای نوشتن یک سفرنامه باید به تمامی نکاتی که در سفر داشته اید دقت کرد.

موضوعی را انتخاب و با رعایت مراحل نوشتن سفرنامه ای بنویسید صفحه 101 پایه یازدهم

TheAmix بازدید : 89 جمعه 11 بهمن 1398 : 18:38 نظرات ()

به کلی میتوان انشا نوشتن را به سادگی تشبیه کرد و نوشتن سفرنامه را به سادگی تمام

برای نوشتن یک سفرنامه باید به تمامی نکاتی که در سفر داشته اید دقت کرد و آن را بروی برگه بیاورید

و سعی داشتن بر رعایت مراحل نوشتن یکی از نکات بزرگ و مورد توجه می باشد

موضوع انشا :

کارگاه پنج -  شمال

موضوعی را انتخاب کرده و با رعایت مراحل نوشتن سفرنامه ای بنویسید

این انشا در صفحه 101 واقع شده است

متن انشا :

مقدمه و بدنه و نتیجه : تک به تک به ما نزدیک می شدند که در سفر ما به شمال باران نم نم می بارید و بوی خاک تازه تر شده همه جا را فراگرفته بود. درخت ها بر جاده های پر پیچ و خم شمال مانند چتری سایه انداخته بود و صدای پرنده ها از گوشه و کنار به گوش می رسید

اما متاسفانه ترافیک هم از شهرهای دیگر به همراه بقیه مسافران بار بسته بود و به اینجا آمده بود و باز هم تلفات و آسیب ها به چشم می خورد و لحظات تلخی را به وجود می آورد اما با این حال گذر کردیم و به مناطق دیدنی گیلان رفتیم تا با جزئیات بیشتر آشنا شویم و از مناطق زیبای دیگر آن هم دیدن کنیم.

به امام زاده ابراهیم رفتیم و برای گذشتگان طلب آمرزش و رحمت کردیم. به قلعه رودخان با آن همه پله های طولانی و بلند، بالای کوه رفتیم و از میراث فرهنگی اصیل گیلان دیدن کردیم و تابلوی زیبای قلعه را خریدیم تا با خود به خانه ببریم، به این وسیله برای همیشه لحظات خوب و شیرین و طبیعت زیبای قلعه رودخان را به خاطر بسپریم. و همچنین تجدید خاطراتی کرئده باشیم و لبخند به روی لب هایمان بیاید.

سفر ما ادامه داشت با گذر از مغازه ها سوغاتی فروشی  شهر رشت با شیرینی فومن و نان زرین و کوکی های خشمزه و غذاهای محلی خشمزه. همراه خانواده به رستوران محلی آن جا رفتیم و در منوی آن مرغ ترش و ترش تره و ماهی شکم پر، باقالی قاتوق، میرزاقاسمی وجود داشت و ما مرغ ترش آن را انتخاب کردیم که بسیار خشمزه بود.

و همینطور به موزه ی میراث روستایی رشت رفتیم و از صنایع دستی خوش رنگ و زیبای آن جا دیدن کردیم و همچنین موزه ی میرزاکوچک خان جنگلی و جنگل های سراسر پوشیده از درخت های کاج و صنوبر که منظره ی زیبا آفریده اند دیدن کردیم. استان گیلان آنقدر زیبا است که هر چه از آن بگویم کم گفته ام .

در آنجا اتوبوس ها منتظر بودند تا مسافران را به مقصد کربلا برسانند ما به همراه خاله ام اتوبوس شده و حرکت کردیم اتوبوس در راه بسیار تند می رفت و اصلا قوانین را رعایت نمی‌کرد به عبارتی قوانینی وجود نداشت که رعایت کند نه پلیسی وجود داشت و نه کسی که نظارت کند. بعد از مدتی به کربلا رسیدیم در آنجا نیز گاریهای وجود داشتن وسایل ما را حمل و نقل می کنند پس از پیاده شدن از اتوبوس به گاریها سپردیم که وسایلمان را به سمت حرم ببرند در حرم امام حسین یک مکانی وجود دارد به نام بین الحرمین وسایلمان را در بین الحرمین قرار دادیم و خودمان به زیارت امام حسین رفتیم و یک نفر نیز در بین الحرمین  مواظب وسایلمان ماند. بعد از زیارت حرم دوباره به بین الحرمین برگشتیم بسیار فضای معنوی و جالبی بود چند روزی در کربلا ماندیم سپس به نجف رفته و در آنجا به زیارت پرداختیم و بعد از 7 روز دوباره به ایران برگشتیم ماشین های ما را از پارکینگ در آورده و به سمت خانه حرکت کردیم 10 بسیار معنوی و بسیار جالبی بود که با هزینه بسیار کمی به این سفر نیز رفتیم.

زمان ما خیلی زود گذشت و تمام گشت و ما مجبور شدیم به خانه بازگردیم اما در مسیر بازگشت ماهیگیران زحمت کش را دیدیم که تور به دست به سمت دریای آبی می روند و یا مزرعه های برنج که عطر برنج تازه خوشه زده همه جا را پر کرده بود و همچنین زیتون های خشمزه که از درخت ها آویزان بودند و رنگ سبز و زیبایش هارمونی قشنگی با اطراف و طبیعت به وجود آورده بود.

کارگاه نوشتاری صفحه 101 درباره نوشتن سفرنامه ای به شمال

همچنین بخوانید...!

بازنویسی حکایت یکی را شنیدم از پیران مربی که مریدی را همی گفت صفحه 122 پایه یازدهم

برچسب ها انشا با موضوع با رعایت مراحل نوشتن سفرنامه ای بنویسید , نگارش پایه یازدهم صفحه 101 در مورد با رعایت مراحل نوشتن سفرنامه ای بنویسید , نگارش پایه یازدهم صفحه 101 با موضوع با رعایت مراحل نوشتن سفرنامه ای بنویسید , نگارش پایه یازدهم با موضوع با رعایت مراحل نوشتن سفرنامه ای بنویسید , نگارش پایه 11 در مورد با رعایت مراحل نوشتن سفرنامه ای بنویسید , پایه یازدهم , مراحل نوشتن سفرنامه , موضوعی را انتخاب و با رعایت مراحل نوشتن سفرنامه ای بنویسید صفحه 101 پایه یازدهم , مهارت های نوشتاری پایه یازدهم , موضوعی انتخاب کنید و با رعایت مراحل نوشتن سفرنامه ای بنویسید , مثل نویسی در مورد با رعایت مراحل نوشتن سفرنامه ای بنویسید , متن در مورد با رعایت مراحل نوشتن سفرنامه ای بنویسید , کارگاه نوشتاری پایه یازدهم در مورد با رعایت مراحل نوشتن سفرنامه ای بنویسید , کارگاه نوشتاری با رعایت مراحل نوشتن سفرنامه ای بنویسید پایه یازدهم , فعالیت های نوشتاری پایه یازدهم با رعایت مراحل نوشتن سفرنامه ای بنویسید , سفرنامه پایه یازدهم صفحه 101 , سفرنامه در مورد با رعایت مراحل نوشتن سفرنامه ای بنویسید , انشا صفحه 101 در مورد سفرنامه , انشا در مورد سفرنامه , سفرنامه صفحه 101 پایه یازدهم ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)